Medlemssläp


Läs detta innan användning av släpet

När du kör iväg med vårat släp så ska du alltid kontrollera släpet och gå igenom checklistan. Om du hittar något fel, mejla direkt till info@merenergi.se och märk mejlet med "Släp". 

Vi vill ha det skriftligt då det blir ett kvitto för dig att du har rapporterat.

Om något dykt upp efter användning ska även detta mejlas in. Om du själv har orsakat skador på släpet t.ex. missat på att lossa vajern eller kränkt till stödhjulet så är du skyldig att betala för reparationen av detta. Om du inte rapporterar in skador som du har orsakat på släpet så kommer en avgift på 20% extra tas ut efter reparation och faktureras till dig.

Det är därför av yttersta vikt att alltid gå igenom checklistan samt att rapportera in minsta fel innan avresa.

När du kör iväg med släpet så har du godkänt att släpet är i bra skick och att du står som ansvarig om något hänt eller händer med släpet.

Checklista ser du nedan men den finns även fasttejpad inne i släpet direkt till vänster.

Innan avfärd kontrollera alltid:

  • Dragkroken - om den är löstagbar - sitter den fast ordentligt i bilen?
  • Bromsvajern - är den hel och ordentligt fastsatt i bilen?
  • Stödhjulet - är det uppvevat, upplyft och fastlåst?
  • Ljuset - fungerar alla lampor på släpet? Samt bilen?
  • Handbroms - är parkeringsbromsen på släpet lossad?

Efter användning kontrollera alltid:

  • Tagit loss bromsvajern
  • Stödhjulet är i marken och är låst
  • Funkar fortfarande alla lampor på släpet?
  • Dra åt handbromsen på släpet

Vart hittar jag släpet/parkera efter användning

1. Baksidan av gymmet 
2. Gavelparkering ICA 
3. Bakom OKQ8 - kör in vid gamla hotellet innan OKQ8, och P-platser utmärkta "KAB"  parkeringar

Om det är fullt på parkeringen bakom gymmet så använd alternativ 2 först och i nödfall alt 3.  

Sladden ligger inne i släpet och du behöver ingen nyckel

Vi har ingen möjlighet att efter varje utlåningstillfälle kontrollera släpet, därför är ditt engagemang oerhört viktigt för oss 😊