varmyoga,
en het träningsform

För att kunna delta på vår varmyoga krävs att du har ett guldmedlemskap, 10 kort guld eller att du köper en engångsbiljett (150 kr). Du kan köpa 10-kort online HÄR eller i vår reception.

Erbjudandet gäller t.o.m 19 nov 2017!
Erbjudandet gäller t.o.m 19 nov 2017!

Varmyoga utövas i ett uppvärmt rum (mellan 38-40 grader) med hög luftfuktighet. Värmen möjliggör en djupare stretch och utrensning samt ger ökad cirkulation, syresättning, ämnesomsättning & förbränning.

Till varmyogan behöver du ta med en egen yogamatta samt en stor handduk, gärna även en liten. Du kan också hyra matta och handduk i receptionen för 50 kr.

Tänk på att ha fyllt på med vätska före passet och undvik att äta ca två timmarna före passet.

Läs mer om varmyogan och vad du bör tänka på inför ditt första pass här nedan.

Inför första varmyogaklassen

  • Varmyoga ingår för dig som har guldmedlemskap. Du kan inom kort också köpa ett yogakort laddat med 10 klipp. Varmyoga ingår inte i ett vanligt klippskort.
  • Kom i tid till passet - gärna minst 15 minuter innan så du hinner samla dig. Lämna din telefon i omklädningsrummet eller stäng av den helt.
  • Kom till klassen på tom mage. Man bör inte äta eller dricka annat än vatten 2-3 timmar innan en klass.
  • Drick mycket vatten under dagen innan du kommer till klassen. Det är viktigt att ha en bra vätskebalans så att man inte blir uttorkad.
  • Tänk även på att fylla på med elektrolyter (salter) såsom magnesium, natrium klorid, kalcium och kalium om du svettas och dricker mycket. Vi har bra dryck i receptionen.
  • Ta med dig egen yogamatta till varmyogan. Det går även att hyra en yogamatta i receptionen.
  • Ta med en stor flaska vatten och två handdukar (det går att hyra handdukar i receptionen).
  • Klä dig lätt, t.ex. shorts och linne.
  • Använd inte parfym, starkt luktande lotioner eller hårprodukter före yogan.
  • Berätta för instruktören om du är gravid, har högt blodtryck, har några sjukdomar/skador, eller nyligen genomgått en operation.
  • Det är möjligt att du känner yrsel, illamående eller huvudvärk under eller efter klassen. Detta är inget ovanligt, speciellt första gången, och är oftast ett tecken på att kroppen nu börjat reagera och agera. Se detta som något positivt och början på en reningsprocess.
  • Om illamåendet eller yrseln kommer under klassen kan du stå stilla, sätta dig ner eller lägga dig på yogamattan och vila en stund. Försök att alltid stanna kvar i det varma rummet.
  • Yoga är en träningsform men likaså en livslång process. Det handlar inte om att göra en rörelse ”perfekt”. Så länge du gör ditt bästa och försöker göra varje rörelse såsom läraren instruerar kommer du att få uppleva lika många terapeutiska fördelar som någon med mer styrka, vighet och balans. Efter en tids träning kommer du att känna dig mer och mer tillfreds med dig själv och med din yoga.
  • Kom ihåg att ingen klass är den andra lik, försök att uppleva varje klass som om den vore din första. Kroppen reagerar olika från dag till dag och det är helt normalt att vissa rörelser kan upplevas som väldigt lätta ena dagen men svårare en annan. Låt bara din yogaprocess ha sin gång. En jobbig klass kan följas av den bästa klass du någonsin har haft.
  • Förbered dig på att svettas och ha en härlig stund!

yoga på energi!

Hos oss på Energi hittar du ett stort utbud härliga yogaklasser. Med klassiska och trygga yogaövningar för andning, rörlighet, styrka och balans finns det både fysisk utmanande och lugn yoga. En upplevelse där närvaro, ökad medvetenhet och stillhet infinner sig.
 
De olika yogapassan kan bl.a:

  • öka balansen mellan kropp & själ
  • förbättra fokus och koncentration
  • ge starkare & mer tonade muskler
  • ge ökad rörlighet i leder och muskler
  • förbättra balans & koordinationsförmåga
  • dämpa depression